Kathmandu.....einde van dit reisavontuur....

8 april 2013 - Kathmandu, Nepal

Gisteren konden we in Chitwan nog een birdwatching walk doen...om half 7 in de ochtend, maar we hadden zo vreselijk slecht geslapen...dat we em toch maar hadden afgezegd! En om nou weer te gaan wandelen om wat vogels te spotten, die altijd in het bovenste topje van de boom zitten en die je nauwelijks kan definiëren....en toch moet opzoeken in een boek...dachten wij....we doen nog ff een tukkie.....

Om 9 uur werden we naar het busstation gebracht en deze keer zaten we in een wat luxere bus.....en nog een geluk, driekwart ging er al na 10 minuten weer uit, dus de bus was lekker rustig! We hadden 1 tussenstop om te lunchen en het was verdacht rustig op de weg....er was een nationale staking aan de gang, iets politiekst en ze demonstreerden voor een communistische partij....geen bussen, vrachtwagens etc...alles lag plat! Zelfs winkeltjes waren dicht! Dus de busrit was wat korter van duur, want we konden alle bergweggetjes nu vol gas nemen! Aaahhhhhh....hij had aardig het gas op de zuugers!

We waren al vroeg in ons hotel, waar we ook de vakantie begonnen, hier hadden we wat spulletjes achtergelaten en ze herkenden ons, praatje maken....spullen op de kamer ploffen en weer op pad, nu naar het kantoor van Asian Heritage, lokale reisleider, even de tickets ophalen voor de mountainflight van morgen......ok....picknick up at.....what?!! 5.30 whhaaaaaa.....vroeg naar bed! Alleen hield niemand daar rekening mee, tot vannacht was het herrie op straat, gillende kinderen, zwerfhonden die de hele nacht door aan het blaffen waren en nog een klein maar irritant beest.....een mug!!!

Oftewel.....vanochtend met de ogen nog 'dichtgeplakt' de taxi in voor de mountainflight! Ff wat biscuitjes als pre ontbijt en wij waren er klaar voor....gegarandeerd een stoel aan het raam!.....mooi......shit......toch nog een vleugel en een propeller die in de weg zaten voor mooie foto's.....wij zitten bijna altijd boven die verrekte vleugel!
Het was wel wat heiig, maar eenmaal op hoogte konden we de bergenmassa's al zien...een boekje met uitleg welke berg hoe hoog en welke naam die had....bleven we staren naar deze onbeschrijflijk mooie natuurverschijnselen....onder je hadden we bergen van zeg maar Oostenrijk formaat...en dan kijk je op gelijke hoogte als je vliegt....zie je de Mount Everest er ver boven....8848m hoog!! En alle andere bergen van rond de 6000m en 7000m! Mooi om te zien! Ook nog even een kijkje in de cockpit genomen!

Terug in het hotel hebben we nog een klein ontbijtje genomen en zijn naar Durbar square gelopen, het oude paleis van de koning met al zijn tempels is een soort openluchtmuseum met marktjes, schoenmakers...etc.....een drukte van jawelste daar, scooters, tuktuks, taxi's...alles scheurt om en langs je heen in allerlei richtingen! Het oude paleis hebben we bezocht, dat nu een museum is...en na een paar uur slenteren zijn we terug gelopen....alle namen van de tempels, koningen etc...houden jullie wel tegoed in het fotoboek......is teveel en voor nu ff te saai om te schrijven!

Ook is de stroom hier nu uitgevallen...dus met dit verhaal onder de armen en fototoestel om jullie wat foto's te sturen gaan we zo even op zoek naar een internetcafe....!!

Morgen gaan we nog een stukje wandelen naar dream garden...ook daar zit een hele geschiedenis achter...een vroegere heerser, 1 van de rana's.....heeft deze tuin ontworpen, naar zijn idee hoe Nepal eruit had moeten zien.....om 17.30 worden we opgehaald in het hotel en om 21.00 vliegen we naar Doha, Munchen en dan terug naar Nederland waar we als het goed is om 10.30 op woensdag landen.....

Hopelijk hebben jullie mee kunnen genieten van onze verhalen!
Tot gauw allemaal!

Groetjes en liefs van ons