Pokhara

3 april 2013 - Kathmandu, Nepal

Dag 9 van de trekking ging redelijk goed, alleen is het bloedheet! En Heico had een blaar die vreselijk in de weg zat....oftewel....de laatste loodjes!

We kijken elkaar aan bij het eindpunt....en zeggen....dit hebben we mooi geflikt! Het was een mooie, afwisselende, trekking, maar vooral....je doorzettingsvermogen werd echt op de proef gesteld! En we hebben em samen doorstaan....ontzag voor de geweldige natuur.....maar nu ff geen trekking meer!

In Pokhara hebben we diner gehad met onze gids en drager en na afloop nog een potje gekaart in ons hotel.....trouwens de eerste vraag die Heico stelde was; op welke verdieping slapen we? 2e....pffff gelukkig....hoeven we niet zoveel trappen te lopen!! Hahaha......

Volgende dag niks gedaan....was weggebracht....verhalen schrijven en een beetje rondwandelen.......

Vandaag zijn we met de taxi naar de world peace stupa gegaan, een witte stupa bovenop een heuvel waar je een mooi uitzicht over Pokhara en het Phewa lake hebt.....ook nog even doorgereden naar de Mahendra druipsteengrot....waar veel pelgrims komen en binnenin een tempeltje is gemaakt...niet veel bijzonders, maar we zijn aardig verwend door de grotten in Belgie....doorgereden naar een Tibetaans vluchtelingenkamp, waar de mensen zelf weven en de kleden verkopen.....en toen hadden we de piep leeg....het is vandaag bloedheet!

Terug in Pokhara vlak aan het meer een lunch genomen, maar voordat we die hadden, begon het vreselijk te stormen! Onweer, regen en hagel!!! Toen het weer wat opklaarde, zag je de schade, palmbladeren overal, puin.....en vooral heel veel water door de straten....vandaar van die hoge stoepen!

Nu zitten we op het balkon in ons hotel....kopje thee...puzzelboekje...verhalen schrijven...
Morgen vertrekken we vroeg naar Chitwan national park.....we hopen vanuit daar jullie op de hoogte te kunnen houden van onze jungle avonturen.....en de foto's natuurlijk!

Tot gauw
Liefs van ons

1. Mike:
    3 april 2013
    Grappig hoe de mailtjes hier aankomen. Soms dagen niets en soms drie per dag. Veel plezier. Ps Ik mag 4/4 naar de waal autogroep Tiel bij Frans Brouwer voor een storing. Grtz.
  2. Vincent & Wilma:
    Chitwan National Park is het oudste nationale park in Nepal. Het dateert uit 1973 Jaahaaa.....heb ff zitten surfen en tjonge tjonge wat krijgen jullie wederom wat moois te zien! Genietse ***
  3. Mary van de Stay:
    3 april 2013
    Heerlijk, stofzuigen en dan ping ping een mailtje... vlug weer achter het schermpje er komt weer een verhaal. En eerlijk je schrijft net zo dat je je zelf in de situatie waant. Behalve dan die met de wc rol en de blaren. Genietse en tot het volgende verhaal..