Chitwan deel 2!

5 april 2013 - Kathmandu, Nepal

....zijn we weer....even een buffet naar binnen gewerkt....rijst, linzensoep,kippetje, aardappelprut met bloemkool en een soort naanbrood...heeeeeeeeerlijk!
Biertje is inmiddels al binnen....dus klaar voor het 2e verhaal!

Vandaag om 6uur op, ontbijtje en half 8 stonden we klaar gewapend met onze bergschoenen aan, lange broek, zonnenbrandcreme en ieder 2 liter water! 2 gidsen staan klaar om ons te begeleiden...1 voor....1 achter....... Klaar voor een jungle walk van een hele dag!...de temperatuur is nu nog te doen, windje....zon staat nog niet hoog...heerlijk! Na 5 minuten door het dorp stappen we in een boomstamkano om de rivier over te steken...stukje lopen en dan stopt de gids om ons wat veiligheidsvoorschriften uit te leggen...ok....als er een neushoorn aankomt....zoek een boom, klim erin....maar wel 2 meter hoog, is er alleen een hele dikke boom waar je niet in kan....ga erachter staan......en in open veld......euhhhhh....ja......rennen!! Maar dan wel zigzaggend! Een neushoorn weegt 2000 kilo en kan 60 km per uur lopen......mmmmmm....ok en een tijger? Dat weet ik niet meer.....zien we wel op het moment als het daar is....laten we maar gaan lopen.....heel stik, geen geluid proberen te maken.....jaaaaaaaa....lekker makkelijk gezegd...bladeren takjes.....tjeee....we lopen dwars door het bos! Ineens een geluid...kraken......takken bewegen....lopen de gidsen voorop....loop ik achteraan...whaaaaa....ik schuilen achter Heico......wat is het? Vraag ik volgens mij wel tig keer....was het een hert!...ok.......nu ben ik wakker en mijn ogen en oren staan op scherp....lopen maar.....

We hebben tot 11.30 gelopen....maar geen neushoorn te zien! Wel een hoop stront van de neushoorn....dus we hebben bewijs dat ze er zijn!...maar we zijn hier ook om ze te zien!....de zon begint ondertussen aardig te branden en het loopt nu op tot ongeveer 38 graden.....zweten......en veel water drinken! We lopen door hoog gras/ riet van ongeveer 2 tot 3 meter hoog.....af en toe even stilstaan om te luisteren...kijken....en jah!!! Daar beweegt het riet! Een neushoorn!! Heico ziet nog net een oor...maar dan is alles gezegd! De hele ochtend hebben we dezelfde route gelopen, dit is namelijk DE neushoorn-spot-plek! Uiteindelijk in een schaduwplek ons lunchpakketje gegeten....kip, rijst, ei, manderijn en een pakje drinken...wel even op de Nepalese manier eten....met je handen! Al is dat wel lastig.....die rijstkorrels plakken niet.....voordat we de rijst binnen hadden, konden we onderhand al weer gaan! Hahahahaha.....

....ok nu hebben we toch echt wel ff zin in wat sensatie....pootafdrukken.....euh...das wel een hele grote kat....wat is het! Een tijger...yes! Bewijs dat ie hier leeft en ergens rondloopt of lekker ligt te luieren in de schaduw....het kan maar zo zijn dat ie ons ergens gadeslaat vanuit wat struiken...i thought i saw a Pussycat!...wij niet.....wij zijn nog steeds op zoek naar grote zoogdieren.....helaas zit het ons niet mee.....we zien wel een Pauw......(pa doe Es' een Pauw na!!! Hahahaa....)...een wilde haan......en weer heel veel herten...we lopen nu dwars door het bos heen en kijken niet meer om ons heen...we zijn druk bezig met de spinnen, torren, en ander kruipend en vliegend gedierte van ons af te houden!!ieiieeeeee.......

Op een gegeven moment moeten we een rivier oversteken...euh....schoenen uit dan....broek omhoog...en in de go-go-gadget-tas van Laura zitten natuurlijk 2 paar slippers en een handdoek! Hahaha....goed voorbereid! En weer verder op speurtocht...1 van onze gidsen lijkt op Indiana Jones, maar dan gewapend met een stok ipv een lasso! Hahaha....net voordat we de moed eigenlijk op willen geven en bijna door ons water heen zijn, zijn we toch eindelijk een neushoorn op het spoor! 1 van de gidsen klimt in een boom, Heico erachteraan......ik blijf wel op de grond...veilig...of niet! We gaan erachteraan en horen em....uiteindelijk krijgen we toch een stukje op de foto! En we zien em helemaal, we blijven em volgen en krijgen we em nog een keer te zien! Deze is niet fotogeniek....maar hij staat wel in ons geheugen gegrift! Yes! Gelukkig.....zijn die pijnlijke voeten, zinderende hitte niet voor niks!

Morgen gaan we op olifant safari, kanoën, en naar het elephant breeding centre.....wordt een actieve leuke dag!......maar lopen.....dat hebben we wel ff gehad! We hebben van vanochtend 7.30 tot vanavond 18.00 gelopen!!

Hey! Het tweede biertje staat er al.....jammie!

Morgen weer een nieuw verhaal!
Leuk dat jullie reacties achterlaten en meegenieten van onze reis!

En Wen..... Que si...que no....hahahaa....
Kim.....Oostenrijk is al een hele overwinning voor je....hier hou je het niet vol...geen appelgebak bij de thee!
Ma.....volgens mij volg jij ons op de voet! Hahahahaa.......en natuurlijk zeg ik pas de enge dingen als we hier zijn....anders maak jij je zorgen!