Chitwan deel 3....slot....

6 april 2013 - Kathmandu, Nepal

Onder het genot van een Nepalees so you thinking you can dance....grapje...haha....we zitten op ons balkon te kijken naar een culturele dansavond van de lokale bevolking, de Tharu's.....niet tussen de rest van de toeristen, maar op veilige afstand!

De lokale bevolking, Tharu.... Spreken hun eigen taal en leven hier nog in hutten gemaakt van riet en besmeerd met leem, ze koken buiten in een oven en ze houden vee en de kippen, koeien en geiten zie je dan ook gewoon hun huis inlopen...veel verschil is er niet met het onderkomen van de dieren en mensen, dus tuurlijk raken ze in de war!

Ooo....even een onderbreking, moet even kijken naar de dans hier beneden, ondertussen doen er toeristen mee....lekker uit de maat...niet zo soepeltjes! Nu wordt het pas leuk om naar te kijken!!! Oooo...dit is echt lachen!...en de danskring wordt alsmaar groter!!

Zo....zijn we weer....de wat rijkere mensen wonen in een stenen huis met een golfplaat....de rest moet het toch echt met stro doen! Ook is er geen voorziening voor de ouderen...die wonen als ze geluk hebben bij de familie in, de man heeft dan de taak voor iedereen te zorgen...vrouwen werken in de rijstvelden, ossen worden ingezet om het land te ploegen...maar heb je geen geld....moet je het toch van je eigen spieren hebben!
Toch lachen de mensen hier, zijn ze vriendelijk en willen graag een praatje met je maken! We kopen dan ook ons water bij een oud vrouwtje aan de overkant van de lodge, zij woont in een lemen hutje, dus die kan best wel wat omzet gebruiken.....

Vandaag wordt er zo min mogelijk gelopen en gaan dan ook na ons ontbijt op olifant safari, wij hebben als olifant een grote dikke dame die de hele safari aan het eten was! Ze kon maar niet van de lekkere struiken afblijven en ook het hoge riet kon ze niet weerstaan! Lachen was dat wel....laat maar lekker eten!...wat vogels, een pauw, konijn en herten gezien, helaas niet de neushoorn, maar de rit was leuk en toch weer zo machtig om op een olifant te zitten....zou er zo mee naar huis willen nemen....shit...ze is te groot, houden we het wel bij lolifant!

Eenmaal terug in de lodge meteen weer de jeep in om naar de rivier te gaan om de olifant te zien badderen...euh zien.....nee hoor....op de rug van de olifant gingen we....ze deed haar slurf in het water en we kregen een douche! Wel een paar keer, toen ging ze op haar zij om ons in het water te krijgen,tuurlijk lukte dat! Hele leuke foto's zijn dat geworden! Toch moesten we weer afscheid nemen van haar en gingen we terug naar de lodge....lekker relaxen... In de hangmat in de schaduw....Heico was in slaap gevallen en ik had de tijd niet in de gaten....hoeren we ineens de gids roepen...Heico...Heico! Canoeing! Ok.......snel wakker worden voor de kano tocht....met een stel luidruchtige meiden die de hele kanotocht ( met z'n allen in een boomstamkano) hun klep niet konden houden.....grrrrrrrr.....toch nog een krokodil gezien, ijsvogels en genoten van de natuur en de lokale bevolking die in de rivier aan het badderen waren, kleren wassen en vissen.....we kwamen na 45 ,inuten aan bij het elephant breeding centre waar een paar olifanten kleintjes hadden, een tweeling van 4,5 jaar, en 1 van 8 maanden....aaahhhhhh....die wil ik dan mee naar huis!.....er leven bijna geen olifanten meer in het wild, wel worden de kleintjes geboren van een 'wilde' mannelijke olifant en daarna getemd voor safari's....we zijn er snel doorheen gelopen, zien toch liever de olifanten in het wild......

Een leuke dag.....gevuld met vanalles en nog wat en lekker gegeten....vanaf ons balkonnetje naar het cultureel programma gekeken en nu ff afspoelen! Het is hier zo droog, dat alles onder het stof zit...kun je je voorstellen...als je je neus snuit!?hmmmm....

Morgen hebben we nog een wandelsafari van een uur (om half 7) om vogels te spotten.....dan ontbijt, inpakken en een busrit van 8 tot 9 uur terug naar Kathmandu....de bus heeft alleen geen airco, ook de lokalen gebruiken deze bus.....hopelijk krijgen we een goede plek! We hopen jullie overmorgen na onze mountainflight over de mount Everest ons laatste reisverhaal te vertellen en wat foto's te uploaden....